Skip to main content
فهرست مقالات

ارزشیابی کیفیت پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته های روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم تهران: 87 - 1383

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (22 صفحه - از 91 تا 112)

خلاصه ماشینی:

"A. M ytilauQ eht gnitaulavE 8002-4002 mellaoM etaibraT ytisrevinU ta noitacudE تاریخ دریافت مقاله:1391/2/21،تاریخ ارزیابی:1391/5/15،تاریخ پذیرش مقاله:1391/9/6 سیمین پاشاخانلو1،دکتر علیرضا کیامنش2و دکتر نعمت‌الله موسی‌پور3 چکیده:محور و مدار مقالۀ حاضر این پرسش است که پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم در دوره زمانی 1383-1387 از چه کیفیتی برخور دارند؟در جتستجوی پاسخ این پرسش، جنبه‌های گوناگون یک پایان‌نامه مدنظر قرار گرفت و عوامل موثر بر کیفیت پایان‌نامه‌ها بررسی شد از جمله این عوامل می‌توان به جنسیت دانشجو،استاد راهنما و استاد مشاور،مرتبه علمی استاد راهنما و استاد مشاور و سال دفاع از پایان‌نامه دانشجو اشاره کرد؛که امکان بررسی آن‌ها در این پژوهش مقدور بود روش پژوهش از نوع«پژوهش ارزشیابی»و جامعه آماری شامل 213 پایان‌نامه دفاع شده طی سال- های 87-1383 دوره کارشناسی ارشد رشته‌های مختلف دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی بود با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای 48 عنوان از پایان‌نامه‌های دفاع شده انتخاب گردید. (به تصویر صفحه مراجعه شود) اهداف پژوهش1و پرسش‌ها هدف اصلی این پژوهش بررسی پرسش‌های زیر است: امتیاز کیفیت پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم طی دوره زمانی 87-1383 چگونه است؟ آیا بین امتیاز کیفیت پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم طی دوره زمانی 87-1383 با توجه به: الف)جنسیت دانشجو، ب)جنسیت استاد راهنما، پ)سال دفاع از پایان‌نامه و ث)رشته تحصیلی دانشجویان تفاوت وجود دارد؟ روش تحقیق در این پژوهش پایان‌نامه‌های دفاع شده در دوره کارشناسی ارشد مورد ارزشیابی قرار گرفته- اند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.