Skip to main content
فهرست مقالات

رابطه ی بین کیفیت تجارب یادگیری و بی انگیزگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز مقاله

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (20 صفحه - از 111 تا 130)

چکیده:

این مطالعه، به منظور بررسی رابطه بین کیفیت تجارب یادگیری با بی انگیزگی تحصیلی انجام گرفت. نمونه ی تحقیق شامل، 150 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران است که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده و پرسشنامه های کیفیت تجارب یادگیری و بی انگیزگی تحصیلی را تکمیل کردند. داده ها با روش آماری ضریب همبستگی ساده و چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان دادند که روابط منفی معناداری بین حیطه های کیفیت تجارب یادگیری (منابع، محتوا، انعطاف پذیری یادگیری و رابطه ی استاد- دانشجو) با ابعاد بی انگیزگی تحصیلی (باورهای توانایی، باورهای تلاش، ارزشمندی تکالیف تحصیلی و ویژگی های تکالیف تحصیلی) وجود دارد. علاوه بر آن نتایج نشان می دهند که منابع یادگیری بیشرین نقش را در این زمینه دارد.

کلیدواژه ها:

کیفیت تجارت یادگیری ، بی انگیزکی تحصیلی


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.