Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی اثربخشی برنامه ی طراحی شده بر اساس رویکردهای پرسش از نویسنده و درک خواندن سه وجهی بر افزایش درک خواندن دانش آموزان مقاله

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (20 صفحه - از 39 تا 58)

چکیده:

در این پژوهش، سودمندی برنامه ی طراحی شده بر اساس رویکردهای پرسش از نویسنده و درک خواندن سه وجهی در افزایش درک متن های حکایت های کهن، نثر امروزی و داستان کوتاه دانش آموزان دوره ی راهنمایی بررسی شد. بدین منظور 71 دانش آموز پسر پایه ی دوم راهنمایی دو کلاس یک مدرسه راهنمایی به طور تصادفی به دو گروه آزمایشی و گواه گماشته شدند. ابزار پژ‍وهش پیش آزمون و پس آزمون درک خواندن پ‍ژوهشگرساخته بودند. برنامه ی طراحی شده برای گروه آزمایشی در هشت جلسه (5 جلسه ی بحث کلاسی و 3 جلسه ی بحث گروهی) به کار گرفته شد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان دهنده ی عملکرد بهتر دانش آموزان گروه آزمایشی نسبت به گروه گواه هم در کل آزمون و هم در تمامی خرده آزمون ها بود. استفاده از پرسش های رویکرد های پرسش از نویسنده و خواندن سه وجهی؛ الگودهی معلم و بحث و گفتگو با همسالان به افزایش درک خواندن دانش آموزان انجامید.

کلیدواژه ها:

درک خواندن ، رویکرد پرسش از نویسنده ، رویکرد سه وجهی به درک خواندن


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.