Skip to main content
فهرست مقالات

ساخت و تعیین ویژگی های روان سنجی پرسش نامه ی خود تنظیمی تحصیلی مقاله

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (18 صفحه - از 75 تا 92)

چکیده:

این موضوع که «چگونه می توان خودتنظیمی تحصیلی را سنجید» از جمله بحث های جدی و مورد توجه بسیاری از صاحب نظران است به طوری که برای اندازه گیری آن از پرسش نامه های متعددی استفاده کرده اند. هدف از تحقیق حاضر ساخت و تعیین ویژگی های روانسنجی(پایایی و روایی) و ساختار عاملی تاییدی پرسش نامه ی خود تنظیمی تحصیلی محقق ساخته است. دانش آموزان دختر و پسر پایه ی سوم مقطع متوسطه ی آموزش و پرورش ناحیه ی یک شهر اهواز جامعه ی آماری تحقیق را تشکیل داده اند که از بین آنان160 نفر(80 پسر و80 دختر) به شیوه ی تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسش نامه ی خودتنظیمی تحصیلی محقق ساخته به دست آمد. تحلیل داده ها نشان دادکه پرسش نامه ی یاد شده از شش عامل و 30 ماده تشکیل شده است. ضمنا ابزاریاد شده از روایی، پایایی و برازندگی نسبتا خوبی برخورداراست. ساختار عاملی تاییدی نیز نشان داد پرسش نامه ی فوق الذکر از مدل شش عاملی برازنده تری برخوردار بوده است.

کلیدواژه ها:

خوداثربخشی ، ویژگی های روان سنجی ، خود تنظیمی تحصیلی


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.