Skip to main content
فهرست مقالات

اداره ی کل امور تربیتی و مشاوره؛ ساختار آموزشی 3 - 3 - 6؛ ضرورت طراحی الگوی جدید هدایت تحصیلی دانش آموزان

نویسنده:

(2 صفحه - از 17 تا 18)

خلاصه ماشینی:

"دقت و توجه به کلمات استخدام‌شده،‌ نشانگر مسئولیت بزرگ دستگاه تعلیم‌وتربیت در تحقق اهداف فوق است، اما سؤال اساسی این است که به‌راستی شیوۀ علمی و موردنیاز برای اجرایی کردن این اهداف چگونه است؟ چه مرجعی به‌عنوان هماهنگ‌کننده در مدرسه و درون نظام آموزش‌وپرورش وجود دارد؟ تأمل در بیانات ریاست محترم جمهوری در گردهمایی مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها مبنی بر جدی گرفتن آماده‌سازی دانش‌آموزان برای پذیرش نقش‌های مختلف زندگی و تأمین نیروی انسانی ماهر در سطح جامعه، که از وظایف آموزش‌وپرورش است و نیز تأکید وزیر محترم آموزش‌وپرورش به بالا بردن انگیزه و توان تخصصی معلمان و کارکنان مدرسه که نشان‌دهندۀ جدی گرفتن مسئله انتخاب و به‌کارگماری درست سرمایۀ انسانی در پست‌های سازمانی مختلف همراه با رضایت‌مندی و رضایت‌بخشی است. با عنایت به موارد طرح‌شده، طراحی و تدوین الگوی هدایت تحصیلی و شغلی جدید براساس تکلیف قانونی راهکار ۳ـ ۲۱ سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مبنی بر «طراحی و استقرار نظام جامع هدایت تحصیلی و استعدادیابی به‌منظور هدایت دانش‌آموزان به‌سوی رشته‌ها، حرف و مهارت‌های موردنیاز حال و آینده کشور متناسب با استعدادها، علاقه‌مندی و توانایی آنان» بسیار ضروری است و ادارۀ کل امور تربیتی و مشاورۀ معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش آمادۀ پذیرش دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند شما مشاوران عزیز در سراسر کشور از طریق پیام‌نگار به نشانی moshaver@medu."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.