Skip to main content
فهرست مقالات

ارتباط هواداری تیم های ورزشی، همانندسازی و وفاداری به آنها با مصرف مجازی ورزش مقاله

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (16 صفحه - از 33 تا 48)

چکیده:

شرکت در بازی­های ویدیوئی سریع­ترین میزان رشد را در تفریح انسان­ها داشته است. به­ویژه فوتبال قادر به نفوذ در بسیاری از صنایع مانند بازی­های ویدئویی بوده و بر اوقات فراغت افراد تأثیر گذاشته­ است. این مطالعه به بررسی رابطة بین ویژگی­ های روان­شناختی هواداران ­ورزش فوتبال و تعامل آنان با بازی­های ویدئویی مرتبط با ورزش فوتبال می­ پردازد. شرکت­ کنندگان در این پژوهش 379 پسر نوجوان بودند، که در مسابقات جام فوتبال دیجیتال 2013 شرکت کرده­ بودند. برای بررسی این رابطه، از یک پرسش­نامة دو قسمتی استفاده ­شد. در بخش اول، ویژگی­های هواداری (پرسش­ نامه­ های هواداری ورزشی، همانند سازی تیمی و تعهد ورزشی) و در بخش دوم، پرسش ­نامة مبتنی بر سطح مشارکت در بازی های ویدئویی ورزشی فوتبال و ترجیح پیروزی (پیروزی تیم محبوب در برابر سایر تیم­ها) به­کار گرفته ­شد. نتایج با استفاده از رگرسیون چندگانه نشان داد که عامل­ های روان­شناختی، به­ویژه هواداری ورزشی، به­ طور معناداری سطح مشارکت و ترجیح پیروزی را پیش ­بینی می­ کند.

کلیدواژه ها:

نوجوانان ، وفاداری ، همانندسازی تیمی ، بازی های ویدئویی ، هواداری


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.