Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر منتورینگ تلفیقی مبتنی بر داربست زنی دانش راهبردی بر میزان یادگیری و یادداری مقاله

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (24 صفحه - از 1 تا 24)

چکیده:

پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان تاثیر منتورینگ تلفیقی به عنوان یک راهبرد آموزش و توسعه بر میزان یادگیری و یادداری مدیران میانی شرکت ایران خودرو دیزل انجام شد. این پژوهش به صورت آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. بدین منظور ٤٠ نفر به عنوان مدیر میانی از بین روسای کل شرکت به عنوان آزمودنیهای پژوهش انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه ٢٠ نفره در قالب گروه آزمایش و گروه کنترل قرار گرفتند. پیش از مداخله آزمایشی، گروه های آزمایش و کنترل توسط پیش آزمون که برگردان بومی سازی شده از آزمون حل مسئله موسسه مکنزی میباشد، مورد ارزیابی قرار گرفتند. گروه آزمایش به مدت ٥ ماه در برنامه منتورینگ تلفیقی شرکت کردند در حالی که گروه کنترل در یک دوره آموزشی حضوری مرسوم با محتوای مشابه آنچه که در برنامه منتورینگ در حال پیگیری بود، شرکت کردند. در پایان گروه های آزمایش و کنترل در پس آزمون شرکت کردند و بعد از ٢ ماه در همان آزمون جهت اندازه - گیری میزان یادداری شرکت نمودند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری(منکووا) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . نتایج این پژوهش نشان داد که منتورینگ تلفیقی در میزان یادگیری یادداری با (٠٠٥>p) تاثیر معناداری داشته است . نتایج این مطالعه نشان داد که در زمینه توسعه شایستگیهای مدیران که مستلزم یادگیری در سطوح بالاست ، منتورینگ تلفیقی در مقایسه با آموزش های مرسوم ضمن خدمت ، بر یادگیری و یادداری بیشتری منجر می شود.

کلیدواژه ها:

منتورینگ ، منتورینگ تلفیقی ، منتورینگ الکترونیکی ، دانش راهبردی ، شاگردی شناختی


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.