Skip to main content
فهرست مقالات

نقش سیستم کانابینوییدی در یادگیری وابسته به وضعیت ناشی از مورفین

نویسنده:

علمی-ترویجی (وزارت علوم)/ISC (8 صفحه - از 10 تا 17)

هدف:در طی سال‌های گذشته،موضوع کانابینوییدها و سوء مصرف این ترکیبات،توجه‌ بسیاری را به خود معطوف کرده است.هدف پژ.هش حاضر،مطالعه نقش سیستم کانابینوییدی‌ و تداخل این سیستن با سیستن اوپیوییدی در یادگیری به وضعیت می‌باشد.روش:در این مطالعهء تجربی،تزریق داخل بطنی دوزهای مختلف آگونیست‌ها و آنتاگونیست‌های‌ کانابینوییدی و تزریق داخل مورفین،در مدل اجتنابی غیرفعال،مورد استفاده قرار گرفته‌ است.یافته‌ها:آنتاگونیست‌های کانابینوییدی از یادآوری حافظه به وسیله مورفین در یادگیری وابسته به وضعیت در روز آزمایش ممانعت می‌کنند.نتیجه‌گیری:به نظر می‌رسد که بهبود یادآوری حافظه با مورفین یا حداقل بخشی از آن به وسیله گیرنده‌های کانابینوییدی‌ القا می‌شود.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.