Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی کج فهمی های دانشجومعلمان رشته علوم تجربی درباره ماهیت تبخیر، سرعت تبخیر سطحی و فشار بخار مقاله

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (22 صفحه - از 125 تا 146)

چکیده:

هدف از مطالعه حاضر، بررسي تصورات و كج فهمي هاي دانشجومعلمان علوم تجربي درباره ماهيت تبخير، سرعت تبخير سطحي و فشار بخار است. مفاهيمي كه هم در برنامه درسي مدارس و هم در زندگي روزانه اهميت فراواني دارند. تعداد ۸۴ نفر از دانشجومعلمان در سال تحصيلي ۹۴-۱۳۹۳ به روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي مرحله اي از دو پرديس «دانشگاه فرهنگيان» در شهر تهران انتخاب شدند و در اين مطالعه شركت كردند. براي گردآوري اطلاعات، از يك آزمون تشخيصي حاوي پنج سوال بازپاسخ استفاده شد و پاسخ هاي دانشجومعلمان در قالب توضيحات داده شده و همچنين شركت در مصاحبه نيمه ساختاريافته (۱۰ مورد) مورد تجزيه وتحليل قرار گرفت. بررسي پاسخ هاي داده شده به سوال هاي پرسش نامه نشان داد كه دانشجو معلمان علوم تجربي كج فهمي هاي زيادي در زمينه تبخير، سرعت تبخير سطحي و فشار بخار دارند و نمي توانند در بسياري از موارد شبيه سازي شده، آموخته هاي خود درباره مفاهيم پايه اي را به خوبي مورد استفاده قرار دهند. بر پايه اين يافته ها ضرورت دارد تا در بازبيني برنامه هاي درسي و مواد آموزشي رشته كارشناسي و كارداني علوم تجربي، در سازمان دهي مفاهيم مرتبط با تبخير، سرعت تبخير، فشار بخار و مدل سازي آن ها در كتاب هاي درسي دقت بيشتري به عمل آيد.

کلیدواژه ها:

فشار بخار ، کج فهمی ، سرعت تبخیر سطحی ، دانشجومعلمان علوم تجربی


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.