Skip to main content
فهرست مقالات

مقالات ویژه ی رضایت شغلی رضایت شغلی و طرح تکریم ارباب رجوع: رضایت شغلی در میان کارکنان مرکز آموزشی

نویسنده:

ISC (6 صفحه - از 33 تا 38)

مقدمه:از جمله تلاشهای مدیران در جهت حفظ و نگهداری منابع انسانی ایجاد رضایت در کارکنان و جلوگیری از عدم رضایت آنهاست.بر این‌ اساس رضایت شغلی در بالا بردن بهره‌وری و کارایی کارکنان بسیار موثر است.در این پژوهش وضعیت رضایت شغلی کارکنان بزرگترین مرکز آموزشی‌ درمانی استان اصفهان در حیطهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت. روش بررسی:در این تحقیق جمعیت مورد مطالعه‌142نفر از پرسنل بخش‌های مختلف بودند که در یک مطالعه‌ی تحلیلی-مقطعی با پرسشنامه‌های محقق ساخته مورد بررسی قرار گرفتند.پرسشنامه سنجش رضایت در هفت حیطه طراحی شد و پس از تایید روائی ظاهری و محتوایی‌ آن توسط کارشناسان،پایایی آن در حجم نمونه 30 نفر بررسی شد که CrnbachAlfa کل پرسشنامه 4 درصد و در هر حیطه بالاتر از 6 درصد بود.بنابراین برخی از سوالات با نظر استادان حذف یا اصلاح گردید.در این بررسی سطح رضایت پرسنل بر اساس فاکتورهای فردی و شغلی و نرم‌افزار SPSS تحلیل شد. یافته‌ها:از 142 نمونه مورد بررسی 8/69 درصد رضایت کلی برآورده شد که بیشترین رضایت از حیطه‌های سرپرستی،همکاران و زندگی‌ خصوصی با 6/71 درصد بود.در این بررسی تنها8درصد پرسنل به دلیل نارضایتی تصمیم به ترک این مرکز داشتند. نتیجه‌گیری:شناخت علمی،هدفمند بودن،منطقی بودن نیازهای انگیزشی کارکنان،مطالعه سیستم فعلی پاداش و تنبیه سازمان،انجام اصلاحات‌ لازم و استفاده از نظرات کارکنان در جهت شناسایی مشکلات کنونی و رفع آنها،از جمله عواملی هستند که در افزایش رضایت شغلی و در نتیجه بهره‌ وری نیروی انسانی موثر می‌باشد.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.