Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه ی چهار مدل مدیریت عملکرد در سیستم بهداشت و درمان

نویسنده:

ISC (8 صفحه - از 71 تا 78)

یکی از شیوه‌های مدیریت منابع انسانی،مدیریت عملکرد می‌باشد.این مدیریت با اتخاذ رویکردی سیستماتیک به تعیین اهداف استراتژیک،تعیین‌ شاخصها،جمع‌آوری و تحلیل و گزارش دهی داده‌ها،بکارگیری آنها و در نهایت به بهبود عملکرد سازمان می‌انجامد.مدیریت عملکرد فرآیندی است‌ که کارکنان و مدیران را از طریق کنش متقابل هدفهای اجرایی،معیار پاسخگویی و کردارهای تکامل یابنده برای بهبود مهارتها و عملکرد آینده به تلاش‌ فرا می‌خواند.امروزه مدلها و ابزارهای متنوعی در مدیریت عملکرد وجود دارد.از طرفی طراحی و استقرار برنامه مدیریت عملکرد نیز مستلزم‌ پیروی از یک طرح و الگوی علمی مشخص است،به طوری که انتخاب و تدوین مدلها و ابزارهای مدیریت عملکرد می‌تواند باعث تسهیل و افزایش‌ دقت و اعتبار این فرآیند گردد.از جمله می‌توان به مدلهای دفتر حسابرسی کانادا،سازمان بهداشت جهانی،مدل سرآمدی،مدل خطی درون داد و برونداد و...اشاره نمود.بدین لحاظ با درک و شناخت دقیق مدلها و ابزارهای مدیریت عملکرد و چگونگی بکارگیری آنها می‌توان عملکرد یک‌ سازمان را بهبود بخشید و بر کارآیی و اثر بخشی آن افزود.در این مقاله به بررسی و مقایسه این مدلها پرداخته شده است.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.