Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه دو روش سخنرانی و بسته آموزشی در تغییر آگاهی و نگرش بهداشت بلوغ دختران

نویسنده:

(6 صفحه - از 327 تا 332)

کلیدواژه ها :

سخنرانی ،نگرش ،آگاهی

مقدمه: لزوم اجرای برنامه های آموزش بهداشت مستمر و طراحی شده جهت دختران نوجوان در زمینه بهداشت بلوغ و انتخاب روش مناسب آموزش، در موفقیت تدریس ضروری می باشد. مطالعه حاضر با هدف مقایسه تاثیر دو روش آموزش (سخنرانی - بسته آموزشی) بر آگاهی و نگرش دختران در مورد بهداشت بلوغ در مدارس دخترانه مقطع راهنمایی جزیره کیش در سال تحصیلی 1388-1387 طراحی و اجرا شد. روش کار: طی یک مطالعه مداخله ای، 200 نفر از دانش آموزان مدارس مقطع راهنمایی جزیره کیش از طریق نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. گردآوری اطلاعات مربوط به مشخصات دموگرافیک و آگاهی و نگرش دانش آموزان از طریق پرسشنامه انجام شد. دانش آموزان به دو گروه مساوی تقسیم شدند. به یک گروه از طریق ارائه بسته آموزشی و به گروه دیگر از طریق سخنرانی در طی یک جلسه دو ساعته آموزش داده شد. مرحله دوم پژوهش یک ماه بعد انجام شد و مجددا پرسشنامه ها تکمیل گردید. نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS و روشهای آماری توصیفی و آزمونهای t و کای اسکوئر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: بر اساس نتایج مطالعه، میانگین نمرات آگاهی و نگرش بعد از آموزش نسبت به میانگین نمرات قبل از آموزش در هر دو گروه افزایش نشان داد.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.