Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی یاسوج بر اساس الگوی وارک در سال 1392 مقاله

نویسنده:

چکیده:

زمینه و هدف: سبک یادگیری یکی از عوامل موثر بر یادگیری می‌باشد. اطلاع از سبک‌های یادگیری دانشجویان می‌تواند به ارایه تدریس متناسب با سبک فردی آنها کمک کند. هدف از مطالعه حاضر تعیین سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی یاسوج بر اساس الگوی وارک در سال 1392 بود. روش بررسی: پژوهش حاضر، مطالعه‌ای توصیفی تحلیلی می‌باشد که با شرکت 140 دانشجوی پرستاری و مامایی و فوریت‌های پزشکی دانشکده پرستاری و مامایی یاسوج در سال تحصیلی 1392ـ1391 انجام شد. نمونه‌گیری به روش سرشماری و گردآوری داده‌ها با استفاده از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه سبک‌‌های یادگیری وارک بود. داداه‌ها با استفاده از آزمون‌های آمار توصیفی و استنباطی تی مستقل، کای دو و آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: میانگین سنی دانشجویان 34/1± 68/20 بود. از مجموع 140 دانشجو، 98 نفر (70 درصد) فقط یک نوع سبک یادگیری را برگزیده بودند و تنها 42 نفر از آنها (30درصد) سبک یادگیری ترکیبی را ترجیح داده بودند. در بین سبک‌های یادگیری تکی، سبک خواندنی ـ نوشتنی سبک غالب در بین دانشجویان بود، که 43 درصد دانشجویان آن را انتخاب کرده بودند و فراوان‌ترین شیوه یادگیری چند سبکی در بین دانشجویان، روش دو سبکی(15درصد) بود. نتیجه‌گیری: سبک یادگیری غالب دانشجویان، سبک یادگیری تکی بود. شناسایی سبک‌های غالب یادگیری دانشجویان و انطباق آن با روش‌های تدریس اساتید و تدوین طرح درس‌ها بر اساس سبک‌های یادگیری می‌تواند اهداف آموزشی را بهبود بخشد.

خلاصه ماشینی:

نتایج این مطالعه نشان داد که 44 درصد از دانشجویان فقط یک سبک یادگیری و 56 درصد آنها استفاده از چند سبک یادگیری را ترجیح داده بودند( 7 ). لذا هدف از این مطالعه تعیین سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی یاسوج بر اساس الگوی و ارک در سال 1392 بود. ، هدف از مطالعه حاضر تعیین سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی یاسوج بر اساس الگوی وارک در سال 1392 بود. ، هدف از مطالعه حاضر تعیین سبک‌های یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی یاسوج بر اساس الگوی وارک در سال 1392 بود. در مطالعه‌ای که آزادمنش و همکاران در قزوین، انجام داده بودند، نتایج نشان داد که سبک یادگیری اکثر دانشجویان، سبک‌های تکی بودند که با نتایج پژوهش حاضر هم‌سو و هماهنگ بود. یکی دیگر از نتایج پژوهش حاضر این بود، که بین سبک‌های یادگیری دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی یاسوج و متغیرهای دموگرافیک به جز مقطع تحصیلی ارتباط آماری معنی‌داری مشاهده نشد. Predominant Learning styles adopted by AIMST University students in Malaysia South east Asian Journal of Medical Education 2009; 3(1): 37-45. Learning styles of first year nursing and midwifery students in ilam university of medical sciences. Nursing and midwifery students learning styles in Tabriz medical university. Correlation between learning styles and the characteristics of nursing and midwifery student in Qazvin University of Medical Sciences using the VARK model. Keywords: learning styles, VARK, Students of Nursing and Midwifery, Education. A Study on the learning Styles of Nursing and Midwifery Students in Yasuj According to the VARK Model (2013).

کلیدواژه ها:

آموزش ، دانشجویان ، سبک های یادگیری ، وارک


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.