Skip to main content
فهرست مقالات

شناسایی اجزای تصمیم خرید مصرف کننده از منظر بسته‌بندی محصول و بررسی تاثیر سطح درگیری ذهنی بر این اجزا (مورد مطالعه صنعت سوهان قم)

نویسنده:

(15 صفحه - از 243 تا 257)

بسته­بندی مواد غذایی نقشی محوری را در کارزار تبلیغات معرفی آنها به بازار دارد و به عنوان یک عامل تاثیرگذار در قیمت­گذاری محصول و ابزاری برای ایجاد تاثیر در ذهن مصرف کننده ایفای نقش می­کند. باید با بسته­بندی محصول به عنوان یکی از ابزارهای ارزشمند در ارتباطات بازاریابی امروز رفتار شود. پژوهش حاضر با هدف واکاوی تصمیم خرید مصرف کننده و شناسایی اجزای آن بطور خاص از منظر بسته­بندی محصول و همچنین بررسی تاثیر سطح درگیری ذهنی مصرف­کننده با محصول بر این اجزا صورت پذیرفت. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها، توصیفی و در بحث شناسایی اجزای تصمیم خرید پیمایشی و در بخش بررسی تاثیر سطح درگیری از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق کلیه مصرف کنندگان سوهان خریدار این محصول در شهر قم بوده­اند که به روش نمونه­گیری تصادفی و بر اساس فرمول کوکران  تعیین شده اند. تعداد 243 پرسشنامه تکمیل شده به کمک آزمون­های آماری تی تک نمونه­ای و همبستگی پردازش شدند. نتایج آزمون‌ها بیانگر اهمیت جنس بسته­بندی، اطلاعات روی بسته­بندی و برند محصول به عنوان اجزای تصمیم خرید مصرف‌کننده از منظر بسته­بندی بوده و اندازه بسته بی اهمیت بوده است. همچنین نتایج نشان داد سطح درگیری ذهنی مصرف­کننده با محصول بر جنس بسته­بندی، اطلاعات روی بسته­بندی و برند محصول به عنوان اجزای تصمیم خرید وی نقش دارد.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.