Skip to main content
فهرست مقالات

ارزیابی مدل ارتباطی ذهن‌آگاهی با شادکامی به واسطه نقش خوددلسوزی، عزت نفس و تنظیم هیجان در دانشجویان مقاله

نویسنده:

نویسنده مسئول:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (‎22 صفحه - از 271 تا 292 )

چکیده:

\پژوهش حاضر با هدف تعیین برازش مدل ارتباطی ذهن آگاهی با شادکامی بهواسطه نقش خوددل سوزی، عزت نفس و تنظیم هیجان در دانشجویان انجام شد. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. نمونه آماری پژوهش شامل 210 نفر از دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور مرکز تالش در نیم سال اول سال تحصیلی 1396 - 97 بود که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و - پرسشنامه شادکامی آکسفورد، مقیاس تنظیم هیجان گراتز و رومر، پرسشنامه ذهن آگاهی فرایبرگ و مقیاس عزت نفس روزنبرگ و فرم کوتاه مقیاس شفقت خود را تکمیل نمودند. داده ها با استفاده از روش تحلیل مسیر تحلیل شدند. نتایج نشان داد ضرایب مسیر مستقیم استاندارد شده، بین متغیرهای خود دلسوزی، و عزت نفس، با متغیر ملاک شادکامی معنادار بود و این متغیرها به صورت مستقیم با شادکامی رابطه داشتند(10/0>P) متغیر پیش بین ذهن آگاهی به صورت غیرمستقیم و از طریق متغیرهای خود دلسوزی و عزت نفس، با شادکامی رابطه داشت (10/0>P) همچنین ضریب مسیر مستقیم استاندارد شده، بین متغیر پیشبین تنظیم هیجان با شادکامی (10/0>P) معنادار نبود. بر اساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که ذهن آگاهی،خوددلسوزی و عزت نفس در شادکامی دانشجویان نقش داشتند.

کلیدواژه ها:

شادکامی ، تنظیم هیجان ، ﻋﺰتﻧﻔﺲ ، ذهن‌آگاهی ، خوددلسوزی


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.