Skip to main content
فهرست مقالات

اثربخشی رویکرد TGFU و SDT بر رشد حرکتی و انگیزش پیشرفت در کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی مقاله

نویسنده مسئول:

نویسنده:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (‎15 صفحه - از 71 تا 85 )

چکیده:

هدف: هدف از انجام این تحقیق بررسی اثربخشی رویکرد TGFU و SDT بر رشد حرکتی و انگیزش پیشرفت در کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی می‌باشد. روش‌ها: روش اجرای این تحقیق از نوع نیمه تجربی و از لحاظ هدف کاربردی می‌باشد که با استفاده از طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون انجام شد. 30 نفر از دانش‌آموزان 7 تا 10 سال مقطع ابتدایی شهر گرگان به عنوان نمونه انتخاب شدند. در مرحله پیش‌آزمون تمامی شرکت‌کنندگان آزمون رشد حرکتی TGMD-3 را انجام دادند و پرسشنامه انگیزش پیشرفت را تکمیل کردند. سپس شرکت‌کنندگان به صورت تصادفی در دو گروه TGFU و SDT قرار گرفتند. فرایند تمرین در طی 6 هفته و هر هفته 2 جلسه 90 دقیقه‌ای برگزار شد. پس از پایان مراحل مداخله، پس‌آزمون به عمل آمد. داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس تحلیل شد. نتایج: نتایج نشان داد که بین دو گروه TGFU و SDT در متغیر رشد حرکتی (001/0p <) و انگیزش پیشرفت (036/0p <) تفاوت معناداری وجود داشت. با توجه به اختلاف میانگین‌ها، گروه TGFU نسبت به گروه SDT عملکرد بهتری داشت. نتیجه ‌گیری: بطورکلی می‌توان گفت که رویکرد TGFU نسبت به SDT می‌تواند موجب بهبود رشد حرکتی و انگیزش پیشرفت کودکان ADHD گردد.

Purpose: the aim of this study is investigate the Effectiveness of the TGFU and SDT Approach on Motor development and achievement Motivation in Children with ADHD. Methods: The method of this research is semi-experimental and in terms of the purpose of the research, which was carried out using a pre-test-post-test design. 30 students from 7 to 10 years of elementary school in Gorgan were selected as samples. In the pre-test phase, all participants completed the TGMD-3 motor development test and completed the Progress Motivation Questionnaire. Participants were then randomly assigned to TGFU and SDT groups. The training process was held for 6 weeks and 2 weeks 90 minutes each week. After the end of the intervention, a post-test was performed. Data were analyzed using covariance analysis. Results: The results showed that there was a significant difference between the two groups of TGFU and SDT in motor growth (P

کلیدواژه ها:

آموزش سنتی ، رویکرد آموزشی ، آموزش غیرخطی ، مهارت توپی ، مهارت جابجایی

Ball Skill ، Nonlinear Pedagogy ، Locomotor Skill ، Traditional training ، Educational Approach


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.