Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر تصویرسازی فعال و غیرفعال بر یادگیری مهارت پرتاب دارت در دانش‎آموزان 7-12 ساله مقاله

نویسنده:

نویسنده مسئول:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (‎12 صفحه - از 17 تا 28 )

چکیده:

هدف تحقیق: هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر تصویرسازی فعال و غیرفعال بر یادگیری مهارت پرتاب دارت در دانش‎آموزان 12-7 ساله بود. روش‌شناسی: بدین منظور برای نمونه‎گیری، پرسش‎نامه تصویرسازی حرکتی کودکان در میان جامعه آماری مذکور توزیع شد و 30 نفر دختر و 30 نفر پسر که توانایی تصویرسازی آن‎ها یکسان بود برای شرکت در پژوهش انتخاب شدند. بعد از اجرای مرحله پیش آزمون، نمونه‎ها به دو گروه همگن فعال و غیرفعال تقسیم شدند (دو گروه دختر و دو گروه پسر). از آزمون تحلیل واریانس با اندازه‎گیری مکرر برای بررسی تغییرات درون گروهی از آزمون تحلیل کوواریانس برای تفاوت‌های بین گروهی مورد استفاده قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج آزمون‎های اکتساب اول تا ششم، یادداری و انتقال نشان داد، تفاوت معنی‎داری در گروه‌های بر مبنای تعامل جنسیت و گروه وجود ندارد و این نشان دهنده این بود که تصویرسازی فعال و غیرفعال باعث تفاوت در این گروه‎ها در آزمون‌های مورد نظر نشده است. نتیجه‌گیری: نتایج به دست آمده در مراحل اکتساب، یادداری و انتقال حاکی از توجه ویژه به تمرینات ذهنی بدون توجه به نوع آن است.

Purpose: The aim of the current study is to investigate the effect of active and passive imagery on the learning of the dart throwing skills in 7-12 years old student. Methods: So, in order to sampling, the motor imagery questionnaires for children were distributed among the statistical society (7-12 years old children) and 30 girls and 30 boys, whose imagery ability was similar, were chosen. After performing the pretest stage, samples were categorized into two groups: active homogenous group and passive homogenous group (2 groups of boys and two of girls). In order to determine differences between two mentioned groups, ANCOVA analysis test was used. Results: The first to sixth acquisition, learning and transition tests indicated that there are no significant differences in groups that are based on the interaction between sex and group. So, it can be inferred that the active and passive imagery did not influence the groups. Conclusion: Obtained results of acquisition, learning and transition stages showed that intellectual practices should be considered without regarding its type.

کلیدواژه ها:

یادگیری ، کودکان ، دارت ، تصویرسازی غیرفعال ، تصویرسازی فعال

Passive imager ، Active imagery ، Dart ، Children ، learning


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.