Skip to main content
فهرست مقالات

تغذیه مناسب برای شناگران کودک و نوجوان

نویسنده:

(4 صفحه - از 20 تا 23)

خلاصه ماشینی:

"تغذیه مناسب برای شناگران کودک و نوجوان شناگران کم‌سن و سال برای آن‌که‌ بتوانند در مسابقات پیروز شوند و عملکرد شنای خود را بهبود بخشند، مجبور هستن ساعت‌های زیادی را به‌ تمرینات شنا بپردازند. البته بهتر است‌ همراه با منابع گیاهی آهن،قدری هم‌ تغذیه‌ی مناسب‌ برای شناگران کودک و نوجوان کمک به رشد و نمو در طول سال؛ دریافت کالری کافی در طول روز؛ دریافت آهن و کلسیم کافی در رژیم‌ غذایی روزانه؛ دریافت کربوهیدرات و پروتئین و نیز چربی مناسب در رژیم غذایی؛ دریافت مایعات کافی؛ آگاهی از مسائل احتمالی وزن بدن و تصویر بدنی در شناگر رشد و نمو در حد مناسب تغذیه‌ی کافی روزانه(نه فقط قبل‌ از مسابقات یا جشنواره‌ها)برای‌ شناگران جوان و کم‌سن و سال بسیار مهم است. لبنیات انواع شیر ساده طعم‌دار،ماست ساده و میوه‌ای،دسرهای‌ حاوی شیر(که امروزه در حال رواج هستند)،محصولات‌ لبنی سویا میوه‌ها انوع میوه‌های تازه،کمپوت‌ها یا حتی میوه‌های خشک‌شده، آب‌میوه‌ها سبزیجات و بنشن‌ها سیب‌زمینی،ذرت شیرین،سیب‌زمینی شیرین،نخود،لبو چغندر،کدو حلوایی،لوبیا،عدس،دانه‌ی سویا،باقلا (منهای کسانی که به آن حساسیت دارند) میان‌وعده‌های شیرین و سایر مواد کلوچه،کیک،ژله،انواع نوشابه‌ی ورزشی به موارد زیر اشاره کرد: ترمیم بافت‌ها؛ تقویت دستگاه ایمنی بدن؛ مقابله با عفونت‌ها؛ گاهی مصرف به عنوان سوخت در حین فعالیت. مدیریت وزن و مسائل مربوط به‌ تصویر بدنی در کودکان شناگران کم سن و سال(و مربیان‌ آن‌ها)ممکن است نگران تغییرات وزن‌ بدن در حین دوره‌های رشد شوند. راه‌ ساده برای حل این مشکل آن است که از میزان کالری دریافتی کودک در طول روز قدری کاست و او را تشویق کرد،به میزان‌ بیشتری به فعالیت ورزشی از جمله شنا مشغول شود."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.