Skip to main content
فهرست مقالات

تعامل بازاریابی و مدیریت ورزشی

نویسنده:

ISC (17 صفحه - از 130 تا 146)

چکیده:

امروه بازاریابی و سودآوری هدف اساسی اغلب شرکت‌های دولتی و خصوصی در سراسر جهان است و تلاش بر این است که هر فعالیتی منجر به سودآوری اقتصادی برای دولت یا شرکت‌های خصوصی گردد. در این خصوص ترفندها و سیاست‌های اجرایی خاصی اعمال می‌شود تا هر شرکت یا واحد خدماتی یا تولیدی،بتواند مورد عرضهء خود را جذاب‌تر و پرفروش‌تر نماید. در دهه‌های اخیر،اغلب دولت‌ها،حتی در برخی از کشورهای پیشرفته که با کسر بودجه مواجه‌ شده‌اند،برای مقابله با چنین مشکلی،اداره بسیاری از بخش‌های دولتی را به بخش‌های خصوصی‌ واگذار نموده‌اند.سرمایه‌گذاری‌های ورزشی نیز از این امر مستثنی نیستند.صاحبان سرمایه‌ اقدام به احداث فضاها و ارایهء خدمات ورزشی،تولید پوشاک و لوازم ورزشی و برگزاری مسابقات‌ درآمدزا می‌نمایند.یکی از اهداف اساسی آن‌ها کسب شهرت جهانی در سطح مسابقات،در سطح‌ کیفیت ارائهء خدمات و تولید و از همه مهم‌تر سودآوری حاصل از بازاریابی مناسب است. دستیابی به چنین هدف بزرگی،جز با شناخت کامل شرایط موجود درون کشور و همچنین شرایط مشابه‌ در سطح جهان میسر نیست.سرمایه‌گذارانی همواره موفق هستند که برنامه‌ریزی،سازماندهی،نظارت و ارزیابی‌های خود را برمبنای شناخت عمیق از شرایط و نیازهای جامعه بنا نهند. یکی از شگردهای اساسی چنین سرمایه‌گذاری‌هایی،تبلیغات قوی جهت ایجاد احساس نیاز برای استفاده از امکانات و کالاهای ورزشی است.رسانه‌های گروهی از جمله جراید،رادیو و تلویزیون نقش بسیار مهمی را ایفا می‌نمایند.درآمدهای‌ کلان حاصل از فروش بلیط برای تماشاچیان،کالاهای ورزشی پرفروش در سطح جهان،مسابقات پربیننده و درخشش‌ برخی از رشته‌های ورزشی در بعضی از کشورها از جمله عواملی هستند که در سایهء فعالیت‌های بازاریابی جان می‌گیرند. موفقیت در سیستم اطلاع‌رسانی عمومی و جذب تماشاچیان و مصرف‌کنندگان بیشتر،نیازمند برنامه‌ریزی‌های نظام‌مند و هدفدار از سوی دولت یا صاحبان سرمایه است.

خلاصه ماشینی:

"امروه بازاریابی و سودآوری هدف اساسی اغلب شرکت‌های دولتی و خصوصی در سراسر جهان است و توجه نمودن بر پایداری رضایت مصرف‌کنندگان پس از خرید یا دریافت خدمات،اصل مهمی در حفظ بازاریابی ورزشی است. این نوع تبلیغات ورزشی معمولا برای مارک‌ها و کالاها یا خدمات ورزشی جدید به کار می‌رود. گران‌ترین اما جذاب‌ترین وسیلهء تبلیغاتی برای نشان دادن محصولات و خدمات ورزشی است. با توجه به مطالب فوق در زمینهء تبلیغات کالاها و خدمات ورزشی شایان ذکر است که قبل از هر اقدامی‌ باشند که این امر در سایهء نظرسنجی از مردم نسبت به نوع و گستردگی کالاها و خدمات ورزشی مورد ارائه به‌ سراسر جهان توانسته است توجه تماشاچیان و علاقمندان فراوانی را به خود جلب نماید و مکان‌هایی را که در آن چنین مسابقاتی برگزار می‌گردد مملو از جمعیت سازد. مسابقات مورد علاقهء خود سفر می‌کنند و چنین سفرهایی منجر به ایجاد فضایی مناسب برای بازاریابان ورزشی‌ توریسم ورزشی تأمین نیازهای مشتریان و ارتقای استانداردهای کیفیت است که در غیر این صورت به‌ می‌داند و معتقد است مدیران ورزشی در حیطهء بازاریابی باید با آگاهی از نیازهای اجتماعی و روانی تماشاچیان‌ 3-ایجاد ارتباط بین هدف تماشاچیان از شرکت در مسابقات ورزشی و رفتارهای واقعی مشاهده‌شده از آنان، تشویق آن‌ها در اقدام به خرید بلیط و صرف هزینه جهت شرکت در این مسابقات است. جهت معرفی و ایجاد جاذبه‌های لازم برای عموم مردم جهت شرکت در فعالیت‌های ورزشی بسیار ضعیف‌ بازاریابی در چنین روندی بسیار می‌تواند مؤثر واقع گردد به‌طوری‌که مدیران ورزشی کشور"

کلیدواژه ها:

تولید ، هزینه ، خدمات،مشتری ، درآمد،تبلیغات


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.