Skip to main content
فهرست مقالات

زیر ذره بین؛ برنامه ی درس روان شناسی مقاله

نویسنده:

خلاصه ماشینی:

"انسان‌ها دارای سیستم های‌ ارتباطی خود اصلاح‌گری‌ هستند و رفتارشان را برحسب اطلاعات‌ دریافت شده دربارهء نحوهء انجام موفقیت‌آمیز وظایف‌ تغییر می‌دهند با ایجاد فضایی مناسب‌ می‌توان دانش‌آموزان را به‌ سمت نیازهای واقعی خود سوق داد و نوجوانان را تشویق کرد که به تأثیر هر یک از گروه‌های اجتماعی‌ بر رفتار خود دقت بیش‌تری‌ داشته باشد در الگوی یاد شده،تدریس شامل‌ 5 مرحله است:مرحلهء اول:مواجهه با مسئله؛مرحلهء دوم:گردآوری داده‌ها (تأیید)؛مرحلهء سوم:جمع‌آوری‌ داده‌ها(آزمایش‌گری)؛مرحلهء چهارم: سازمان‌دهی(تدوین یک توضیح)؛و مرحلهء پنجم:تحلیل جریان کاوش‌گری. این الگو برای تدریس روش‌های‌ بررسی رفتار در کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد و شامل سه مرحله است:مرحلهء اول:ارائهء پیش‌سازمان‌دهنده‌ها؛مرحلهء دوم: ارائهء مطالب درسی و مرحلهء سوم:تحکیم‌ سازمان شناخت. ارزشیابی تشخیصی:این‌ ارزش‌یابی معمولا به منظور آشنایی با ذهنیت دانش‌آموزان نسبت به موضوع‌ درس انجام می‌شودو گاهی نیز می‌تواند به جای ارزش‌یابی تکوینی قرار گیرد (زمانی که مطالب مورد تدریس با مطالب‌ جلسات قبل پیوستگی داشته باشد). در نظر است که نمونه‌ای از پرسش‌های تشریحی در پایان هر فصل‌ و هم‌چنین نمونه‌ای از پرسش‌های‌ کوتاه‌جواب،جور کردنی،چهار گزینه‌ای‌ و تکمیل کردنی در راهنمای معلم آورده‌ شود تا دبیران محترم با استفاده از این‌ منابع کار ارزش‌یابی دانش‌آموزان را به خوبی انجام دهند. مؤلف موظف است در تدوین‌ مطالب و سازمان‌دهی محتوا،به روش‌های‌ تدریس و ارزش‌یابی پیش‌بینی‌شده در برنامه نیز توجه داشته باشد،لذا متن درس‌ باید به نحوی طراحی شود که دبیران ملزم‌ به استفاده از همه یا بیش‌تر این روش‌های‌ تدریس و ارزش‌یابی باشند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است ورود پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.

لمشاهدة محتوی المقال یلزم الدخول إلی دخول الموقع.
إن كنت لا تقدر علی شراء الاشتراك عبرPayPal أو بطاقة VISA، الرجاء ارسال رقم هاتفك المحمول إلی مدير الموقع عبر credit@noormags.ir.

You should become a Sign in to be able to see articles.
If you fail to purchase subscription via PayPal or VISA Card, please send your mobile number to the Website Administrator via credit@noormags.ir.