پاییز و زمستان 1398 - شماره 13
تدوین مدل ساختاری درک مطلب خواندن براساس عوامل شناختی فردی دانشآموزان دوره ابتدایی شهر همدان
نویسنده : یاری مقدم، نفیسه؛ درتاج، فریبرز؛ حاجی علیزاده، کبری؛ نویسنده مسئول : دلاور، علی؛
(20 صفحه - از 1 تا 20)
بررسی رابطه باورهای معرفتشناختی علمی، انگیزه و خودکارآمدی یادگیری علوم با مفاهیم یادگیری علوم در میان دانشجویان رشتههای علوم پایه دانشگاه ارومیه
نویسنده مسئول : کاظمی فرد، داود؛ نویسنده : میکائیلی منیع، فرزانه؛ عیسی زادگان، علی؛
(28 صفحه - از 21 تا 48)
اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر کاهش فرسودگی و تعللورزی تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص
نویسنده : پورعبدل، سعید؛ قائدی، غلامحسین؛ نبی دوست، علیرضا؛ نویسنده مسئول : صبحی قراملکی، ناصر؛
(20 صفحه - از 49 تا 68)
پیشبینی فرسودگی تحصیلی براساس نقاط نیرومند شخصیتی و سبکهای یادگیری
نویسنده : حبیب زاده، عباس؛ پور فلاحتی، علی؛ نویسنده مسئول : ضرغام حاجبی، مجید؛
(22 صفحه - از 69 تا 90)
بررسی ساختار بعدی-عاملی تواناییهای شناختی دانشآموزان پایه نهم تحصیلی
نویسنده مسئول : یزدان فر، محسن؛ نویسنده : شهنی ییلاق، منیجه؛ حاجی یخچالی، علیرضا؛ عالی پور بیرگانی، سیروس؛
(28 صفحه - از 91 تا 118)
رابطه بین خودتنظیمی با میزان یادگیری واقعی دانشآموزان دختر سال سوم دوره دوم متوسطه
نویسنده : یوسف زاده، محمد رضا؛
(14 صفحه - از 119 تا 132)
بررسی ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه مقیاس بهزیستی ذهنی نوجوانان در مدرسه
نویسنده مسئول : شیخ الاسلامی، علی؛ نویسنده : خاکدال قوجه بیگلو، سعید؛ سیداسماعیلی قمی، نسترن؛
(16 صفحه - از 133 تا 148)
مقایسه تأثیر آموزش شایستگی هیجانی و حل مسئله بر تحمل پریشانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
نویسنده : منتظر، ناصر؛ حسن زاده، رمضان؛ نویسنده مسئول : دوستی، یارعلی؛
(24 صفحه - از 149 تا 172)
مقایسه میزان بیانضباطی دانشآموزان خوشههای مختلف تشکیل شده براساس طرحوارههای شناختی ناسازگار اولیه و عملکرد خانواده
نویسنده مسئول : استوار، نگار؛ نویسنده : حسینی نسب، داود؛ لیوارجانی، شعله؛
(18 صفحه - از 173 تا 190)
مقایسه تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و کمکخواهی در افزایش اشتیاق و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان اهمالکار
نویسنده مسئول : کابینی مقدم، سلیمان؛ نویسنده : انتصار فومنی، غلامحسین؛ حجازی، مسعود؛ اسدزاده، حسن؛
(22 صفحه - از 191 تا 212)
اثربخشی آموزش مبتنی بر تعدیل جهتگیری یادگیری معلمان در تعامل با سبک تدریس بر خودپنداره تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان
نویسنده مسئول : اسلامی، اسماعیل؛ نویسنده : غفاری، عذرا؛ موسی زاده، توکل؛ هاشمی، تورج؛ فتحی آذر، اسکندر؛
(20 صفحه - از 213 تا 232)
بررسی تأثیرمدل معنایی-نمادی بر افزایش قدرت تجسم و هوش شناختی دانشجویان معماری
نویسنده : کاروان، فرهاد؛ حق طلب، طاهره؛ نویسنده مسئول : طلیسچی، غلامرضا؛
(20 صفحه - از 233 تا 252)